Social media veranderen en ontwikkelen voortdurend. Begin januari introduceerde Facebook de opnieuw ontworpen pagina-ervaring. Wij vertellen je alvast graag wat je van deze vernieuwing mag verwachten.


Robarov fb pagina ervaring blog

Nieuwe lay-out

Met de nieuwe pagina-ervaring is het voor de Facebook gebruikers gemakkelijker om de belangrijke informatie en berichten op je pagina te zien.

Speciale nieuwsfeed

Volg meerdere pagina’s en profielen en stel op die manier je eigen nieuwsoverzicht samen. Zo blijf je beter op de hoogte van de laatste trends en kan je met je pagina deelnemen aan gesprekken met je fans.

Likes verdwijnen

In de klassieke versie van je pagina zie je een onderscheid tussen likes en volgers. Met de nieuwe versie zie je dit onderscheid niet meer en wordt enkel het aantal volgers van je pagina getoond. Waarom? Volgers geven, in tegenstelling tot likes, een indicatie van hoeveel mensen interesse tonen in je pagina (want zij ontvangen de meldingen).

Een duidelijker paginabeheer

In de nieuwe versie krijg je meer mogelijkheden om beheerdersrechten toe te wijzen. Je kan onder andere uit meer verschillende en specifieke taken kiezen (zoals inhoud posten, advertenties beheren en statistieken bekijken). Je account is hierdoor beter beveiligd.

Je pagina wordt beter beveiligd tegen spam en fake profielen

Het is belangrijk dat Facebook een veilige plek is om in contact te komen met je volgers. Daarom verbetert Facebook voortdurend zijn veiligheidsfuncties. Met de pagina-ervaring kan Facebook nog sneller haatzaaiende, discriminerende en spamachtige content opsporen en aanpakken.

Overschakelen naar de nieuwe pagina-ervaring

Wanneer we gebruik kunnen maken van de nieuwe pagina-ervaring, kunnen we nog niet met zekerheid zeggen. Facebook houdt zich hiermee bezig de komende maanden. We kunnen je al wel vertellen dat, wanneer je overschakelt naar de nieuwe pagina-ervaring, alle inhoud en volgers van je pagina automatisch wordt overgezet naar je nieuwe pagina.

Laat Robarov je helpen
met je social media marketing

Contacteer ons voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.