Doe inspiratie op voor je contentplanning
“Wat zet ik nu weer op Facebook?” Die gedachte is sowieso al voorbij gekomen tijdens het opmaken van je social media planning. Om je op weg te helpen, hebben we enkele ideeën opgesomd.
Memes, mopjes en sarcasme
Volg jij Bol.com of Sporza op sociale media? Dan weet je meteen wat we bedoelen. Hun sociale media pagina’s zijn het ideale voorbeeld hoe je memes, ironie en humor kunt gebruiken voor jouw bedrijf. Bovendien laten ze negatieve of valse comments niet aan hun hart komen. Ze drijven er zelfs de spot mee. Natuurlijk helpen ze de klant wel verder als er iets mis is gelopen.
Bol.com was hierbij een van de eersten. Sporza volgde wat later en heeft nu ook een eigen stijl gevonden. Ze halen referenties uit series zoals Het Eiland, In De Gloria… Tijdens het WK voetbal beheerde een content creator, die niets van voetbal afwist, hun TikTok. Ze maakte hilarische filmpjes met grappige liedjes en geluiden. Zo werd voetbal plots interessant voor iedereen.
Deze verandering op sociale media was nodig. Want steeds meer gebruikers hebben een haat-liefdeverhouding met Facebook, Instagram, Twitter of TikTok. Soms kan het een riool worden van negatieve, valse of kwetsende berichten.
Wees dus niet bang om te experimenteren. Zoek uit wat voor jullie werkt en vind je eigen stijl.
Reels en TikToks
TikToks en Reels. They are everywhere. Of je mee op deze boot stapt, kies je volledig zelf. Maar deze ludieke en vaak korte video’s op hippe liedjes werken goed. Zelfs een onnozel dansje kan je bedrijfspagina plots duizenden views opleveren.
Deze nieuwe vorm van sociale media werkt erg verslavend. Wanneer TikTok (of Reels) merkt dat je een video liket of er een aantal seconden naar kijkt, toont het volgende keer een video van dezelfde creator of soortgelijke video’s.
Overtuig je medewerkers en dansen maar.
Relevante informatie
Uiteraard moet het niet altijd grappig en leuk zijn. Soms is het nodig om nuttige info te brengen. Openingsuren, openbare werken, nieuwe items in de webshop… Deze info breng je natuurlijk met de nodige sérieux.
Antwoorden op vragen
Heb je al een leuke mix tussen memes, reels, nuttige info en mooie foto’s? Dan kan je altijd terugvallen op de FAQ of frequenty asked questions. Wanneer je vaak dezelfde vragen krijgt, is het een goed idee om deze zo te beantwoorden. Dat kan in een video of in een blogpost. Dat laatste zorgt ook voor nieuwe content op je website.
Leuke mix
Het is dus belangrijk om een goede mix te vinden van informatieve en ludieke berichten. In het begin is het wat zoeken en experimenteren tot je de juiste balans hebt gevonden.
Wil je graag weten wat werkt en wat niet? Maak op het einde van de maand een rapportage. Zo heb je een duidelijk overzicht van de posts die werken en welke helemaal geen respons opleveren.
Geef het uit handen
Natuurlijk kan je jouw social media marketing uit handen geven. Robarov helpt je graag bij het maken van je ideale mix. Contacteer ons.
Online marketing
Benieuwd naar jouw online marketingpotentieel?