Wist je dat contentmarketing enorm belangrijk is voor je bedrijf? Met contentmarketing kan je namelijk de aandacht van je lezers grijpen, potentiële klanten converteren en je merk positioneren. Contentmarketing staat daarom ook nooit stil. Bedrijven vinden steeds weer nieuwe manieren op hun website en hun content vorm te geven. Daarom is het belangrijk dat ook jij in 2022 wat meer aandacht geeft aan je content. Hoe kan je namelijk het verschil maken met je content? En wat zijn de belangrijkste tips? Wij hebben alles op een rijtje gezet!


Blog 01242022

Wat is contentmarketing ?

Voor we de belangrijkste trends op het gebied van contentmarketing gaan toelichten, is het belangrijk om te weten wat contentmarketing precies is.

Je bedrijf heeft een eigen website of webshop en daar komen teksten bij kijken. Iedere pagina van je website bevat vaak één of meerdere teksten alsook de teksten bij ieder product op een webshop. Van landingspagina’s tot productbeschrijvingen of blogposts: alle geschreven teksten zijn online content.

Om deze geschreven teksten op een aantrekkelijke manier te presenteren, wordt er vaak gebruik gemaakt van een contentmarketingstrategie. Deze strategie vormt de handleiding voor alle teksten. Zo heb je niet alleen een duidelijke strategie maar ook een schrijfwijzer als richtlijn voor de teksten. Twee vliegen in één klap!

Tip 1: maak gebruik van visuele content

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Dat geldt ook voor contentmarketing! Overtuigende en unieke teksten blijven enorm belangrijk, maar je tekst komt in 2022 pas echt tot leven met een goedgekozen afbeelding of video. Door in te zetten op de synergie tussen teksten en afbeeldingen of video’s, geef je beide elementen een extra dimensie. Beelden zijn daarnaast ook een goede ondersteuning voor een duidelijke merkpositionering.

Tip 2: storytelling voor je content

In 2022 wordt er volop ingezet op storytelling. Content marketing kan eenmaal niet zonder een goede storytelling. Met storytelling vertel je het verhaal van je product. Je verpakt je boodschap in een herkenbaar, makkelijk te onthouden en ook makkelijk door te vertellen verhaal. Deze manier van contentmarketing werkt enorm goed omdat onze hersenen geprogrammeerd zijn om informatie op te slaan in verhaalvorm. Ook wanneer we zelf informatie delen met anderen doen we dat het makkelijkst als verhaal. Door de samenhang daarvan begrijp je de informatie beter. Maak dus een mooie verhaallijn voor jouw merk of product. Op deze manier krijgt het merk/product niet alleen een mooiere invulling maar ga je ook nog eens goed scoren op gebied van SEO.

Tip 3: automatisch geschreven teksten

Wist je dat je gebruik van maken van artificial intelligence voor jouw copywriting? Een lange tijd werd artificial intelligence vermeden in de wereld van contentmarketing en contentcreatie, maar dit jaar is de kans groot dat het een doorbraak zou kunnen maken. Ben je benieuwd naar artificial intelligence? Probeer dan de bekende copywriting-tool anyword.com een keer uit. Je kiest een onderwerp, enkele keywords en een beschrijving. Vervolgens kan je zelf de titels en subtitels toevoegen. Op basis van jouw input gaat de computer dan aan het werk en voor je het weet, staan er automatisch geschreven teksten op je scherm.

Houd er echter rekening mee dat deze teksten geschreven zijn door robots en dat je de tekst wellicht (altijd) nog moet aanpassen zodat het aansluit bij jouw merk, doel en doelpubliek. Een goede copywriter kan je hiermee helpen. Je tekst zal ineens een stuk vlotter klinken, lezen en beter aansluiten bij de missie en visie van jouw bedrijf.

Tijd om aan de slag te gaan!

Ben je klaar om het meeste uit je website te halen? Of kan je toch nog wel wat hulp gebruiken? Ons team van ervaren copywriters en webdesigners staat voor jou klaar. Contacteer ons gerust voor meer informatie. Wij helpen je graag op weg!

Content marketing

Weet je graag hoe Robarov je bij je content marketing kan helpen? Contacteer ons voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.