‘Ik wil graag meer volgers op Instagram.’ Dat is één van de vele vragen die we krijgen wanneer we langsgaan bij onze klanten. Gelukkig hebben we hier ook een antwoord en enkele tips voor!


Pexels cottonbro 5052877

Zorg voor sociale media verwijzing op je website, nieuwsbrief, e-mailsignatures…

Klanten die je al kennen, weten de weg naar de website, hebben zich geabonneerd op je nieuwsbrief en je hebt per mail misschien ook al contact met ze. Maar volgen ze je al op Instagram en ander sociale media accounts? Zorg dat deze mensen op de hoogte zijn van je sociale media kanalen. Dit kan door te werken met icoontjes waarin een link verwerkt is.

Let op dat deze icoontjes niet helemaal onderaan je website geplaatst staan. Wanneer de links onderaan staan, bestaat de kans dat ze niet gevonden worden. Niet iedereen scrolt tot onderaan je websitepagina!

Verspreid je nametag

De nametag is een soort QR-code waarmee je nieuwe vrienden kunt toevoegen op Instagram. Mensen moeten op deze manier niet gaan zoeken naar het juiste account, maar scannen gewoon de code. Hoe kan je dit nu inzetten voor jouw bedrijf?

Hang de nametag in je winkel, toonzaal, print het af op je brochures of flyers. Je kan de nametag ook op je website plaatsen.

Volg zelf mensen op Instagram

Mensen hebben de neiging om elkaar terug te volgen. Ga dus zelf ook op volgavontuur! Volg je vrienden, familie, kennissen en de mensen die je kent in je branche. Op deze manier leer je zelf niet alleen nieuwe mensen kennen. Mensen leren jou en je account ook kennen.

Ga interactie aan

Dit is een van de belangrijkste tips. Het algoritme van Instagram werkt steeds meer door de interactie die je zelf aangaat. Like reacties, maar nog beter is door op élke reactie te reageren. Op deze manier stijg je opnieuw in het algoritme en krijg je meer bereik.

Werk met cross channel posts

Heb je meerdere sociale media kanalen? Het is interessant om af en toe op een van je kanalen te verwijzen naar een ander kanaal. Je zorgt op deze manier dat je volgers op de hoogte zijn van het feit dat je actief bent op andere sociale media kanalen. Plaats bijvoorbeeld op Facebook dat er iets leuk aankomt op Instagram. Wanneer je dit doet, plaatst je best niet dezelfde content op beide kanalen.
Je kan bijvoorbeeld een Take-Over doen op de stories van Instagram. Dit kan je aankondigen op Facebook. Deze stories kan je ook weer opslaan in de Highlights.

Betaalde campagne

Een laatste methode om meer volgers te krijgen, is door eenadvertentie op te zetten. Zet hierbij een advertentie op die oproept om je pagina te volgen. Je potentiële nieuwe volgers weten graag wat ze kunnen verwachten op je pagina. Gebruik daarom in je advertentie foto’s van je pagina.

Geen idee waar te beginnen?

Ben je zelf geen held op Instagram, maar wil je wel online scoren?
Wij helpen je graag verder!