LinkedIn is de afgelopen jaren gegroeid tot veruit het grootste zakelijke netwerk. Iedere dag komen er steeds meer gebruikers bij wat ook wil zeggen dat er iedere dag meer berichten worden geplaatst. Het plaatsen van berichten of bijdrages brengt vaak nog de nodige vragen met zich mee. Hoe plaats ik een bericht? Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn bericht goed scoort? Wij geven je 8 handige tips om ervoor te zorgen dat jij het meeste uit jouw LinkedIn profiel en pagina kan halen.


Robarov Blog augustus

Tip 1: gebruik het algoritme in jouw voordeel

Hoeveel mensen jouw bericht op LinkedIn zien is, net zoals op andere sociale media kanalen zoals Facebook en Instagram, afhankelijk van het algoritme. Het algoritme is een slimme formule die bepaalt wat jij in je tijdlijn ziet en wat anderen van jou te zien krijgen. Het maakt zelf een selectie van berichten die voor jou waarschijnlijk interessant zijn. Zodra je een bericht plaatst op LinkedIn, bekijkt het algoritme wat voor post het is en wordt het beoordeeld. Is het tekst, een afbeelding, een link, een video of een combinatie hiervan? En wordt het gelabeld als spam, lage kwaliteit of goedgekeurd? Het is belangrijk dat jouw bericht in de laatste categorie valt om goed te kunnen scoren en in newsfeeds te verschijnen. Zorg dat je bericht snel en vaak wordt geliket en gedeeld. Hierdoor ziet het algoritme het als relevant, verschijnt het meer op de newsfeed van wordt het bereik van het bericht vergroot.

Tip 2: zorg dat je profiel in orde is

Is je eigen profiel in orde? Dat is namelijk enorm belangrijk. Bekijk hoe je eigen profiel eruit ziet, zorg dat je een foto hebt toegevoegd en dat je een samenvatting hebt gemaakt van wat je doet. Hoe completer je profiel, hoe relevanter LinkedIn jou ziet. Zorg dat je profiel dus zo volledig mogelijk is ingevuld.

Tip 3: kwantiteit boven kwaliteit

Deel je kennis, niet enkel links naar blogs of websites. Probeer een gesprek aan te gaan met andere gebruikers, zorg voor slimme tips en stel af en toe eens een vraag.

Tip 4: kies het juiste tijdstip

Er is geen perfect moment om een bericht te posten maar je kan wel een goed moment bedenken en vastleggen. Kies voor een tijdstip waarop men actief is op LinkedIn. De eerste 2 uur na het plaatsen zijn namelijk het meest belangrijk voor het algoritme.

Tip 5: zorg voor meer tekst

LinkedIn geeft vaak wat tekens of tips met hetgeen je aan je bericht kan toevoegen. Maak hier zeker gebruik van! Probeer korte zinnen te vermijden en kies voor een tekst met meer zinnen. Deze gaan gemiddeld beter scoren.

Tip 6: hashtags

Gebruik 3 tot 9 relevante hashtags voor je bericht. Gebruik er niet meer dan 9 want dan wordt het gezien als spam.

Tip 7: interactie

Probeer interactie te krijgen op je berichten of bijdrages. Reageer op commentaren, like berichten en deel berichten. LinkedIn ziet commentaren als de beste interactie.

Tip 8: geen afwijkende lettertypes

Gebruik geen afwijkende lettertypes. Voorheen werkte het goed om je updates op te laten vallen, maar Google indexeert afwijkende lettertypes slecht.

Geen idee waar te beginnen?

Of wil je meer informatie? Wij vertellen je er graag alles over! 👌