Lees alles over de nieuwste ontwikkelingen op gebied van sociale media. Je ontdekt hier meer over Facebook en Instagram.


Pexels tracy le blanc 607812 1

Instagram blijft evolueren

Instagram heeft de laatste maand enkele nieuwe updates doorgevoerd. Het platform wil de concurrentie aangaan met TikTok en YouTube. “We zijn niet langer een photo sharing app, op Instagram worden gebruikers vermaakt. De concurrentie is groot dus er is werk aan de winkel”, aldus Mosseri, hoofd van Instagram. Instagram hun belangrijkste doelen zijn: creators, video, shopping en berichten.

IGTV wordt Instagram Video
Je hebt het misschien al gemerkt, maar Instagram is gestopt met IGTV en zet vol in op Instagram Video. Naast de video’s op je eigen pagina, had je een apart tablad met IGTV. Hier kon je langere video’s (langer dan 60 seconden) opladen.
Met Instagram TV wilde het bedrijf concurreren met YouTube.
Gedaan met zoeken naar de video’s op je favoriete pagina.
Hallo, Instagram Video. Via een nieuw tablad op je pagina kan je alle video’s van je account bekijken. Lange en korte video’s. Kan je nu wel langere video’s op je feed tonen? Dat helaas (nog) niet. Na 1 minuut moet je op de video klikken om verder te kijken.

IMG 9930

Likes op stories
Stories van Instagram zijn een groot succes. Je krijgt snel meer zichtbaarheid en scoort hierdoor beter in het algoritme. Een nadeel aan Stories is dat er weinig manieren zijn om je engagement te meten.
Gebruikers kunnen Stories bekijken en een reactie sturen, maar dat is het dan ook. Instagram komt nu met een oplossing en is likes op Stories aan het testen.
De likes zouden niet openbaar zijn, maar wel zichtbaar voor de maker. Op deze manier krijg je meer zicht op de populariteit van je tijdelijke content.

Waar komen die likes dan? De like-button zou de plek van het ‘papieren vliegtuigje’ in te nemen.
Nu wachten op de echte lancering.

Schermafbeelding 2021 10 27 om 16 20 23

Berichten plaatsen via je desktop
De desktopversie van Instagram heeft al enkele updates gekregen. Nu is er weer een functie bij! Misschien heb je het al opgemerkt: Je kan nu berichten plaatsen via je desktop. Velen planden de berichten al in via Facebook Business of Studio For Makers. Wil je toch in real time een post plaatsen via je desktop? Dat kan nu!

Robarov webdesig

Sticker met link komt voor alle accounts
In augustus 2021 veranderde Instagram ‘Swipe Up’ naar een sticker waarin je jouw link kunt plaatsen. Deze functie was altijd voor accounts met 10 000 volgers of meer. Instagram kondigde zo pas aan dat deze functie wordt uitgerold voor alle accounts! Ideaal om snel je mensen naar de website te leiden via Stories!

Schermafbeelding 2021 10 28 om 11 53 04

Facebook test Reels en Threads

Reel? Threads? Heb je geen flauw benul wat dit betekent? We leggen het even uit. Een Thread, ook wel draadje genoemd, zijn opeenvolgende berichten van eenzelfde maker. Op Twitter wordt dit vaak gebruikt om een verhaal, situatie of nieuwsfeit uit te leggen. Je kan deze zo lang maken als je wil. Je berichten volgen eigenlijk op elkaar, je schrijft als het ware een reactie op je eigen bericht. Facebook test het alvast uit!

Een Reel is dan weer het antwoord van Instagram op TikTok. Met Reels bieden ook zij de functie aan waar je snelle, hapklare video’s kunt plaatsen. In de Verenigde Staten merkten verschillende gebruikers op dat hun Reels automatisch gedeeld werden op hun Facebook feed. Momenteel kan je ook je Instagram Stories delen op Facebook.

We zijn alvast benieuwd wanneer we urenlang op Facebook Reels kunnen scrollen!

Samenwerken?

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.
Samen bekijken we hoe Robarov jouw bedrijf kan helpen.