Vraag jij je ook steeds af hoe andere bedrijven op Google maps verschijnen en dat van jou maar niet te vinden is? Dat is omdat ze gebruik maken van Google Bedrijfsprofiel. We leggen uit waarom dit zo belangrijk is. We spreken over Google Bedrijfsprofiel omdat de naam onlangs veranderde van Google Mijn Bedrijf naar Google Bedrijfsprofiel.


Google Mijn Bedrijf


Wat is Google Bedrijfsprofiel?

Google Bedrijfsprofiel verzamelt al je bedrijfsgegevens zoals adres, contactgegevens, foto’s, reviews. Het is een handige dienst waardoor je op Google Maps gevonden kan worden. Wanneer iemand zoekt naar jouw bedrijf of gerelateerde producten komt er een kaart tevoorschijn met al de bovengenoemde gegevens.

Optimaliseer je zichtbaarheid in Google

Doordat je jouw gegevens, van openingsuren tot contactgegevens, op je Bedrijfsprofiel hebt ingegeven, zorgt Google dat jij voorrang krijgt op bedrijven die geen gebruik maken van Google Bedrijfsprofiel. Op deze manier helpt de zoekmachine jouw bedrijf beter begrijpen. Dit is goed voor je vindbaarheid, maar ook voor de SEO van je bedrijf.

Gratis reclame

Je zegt toch geen ‘nee’ tegen gratis reclame?! Google Bedrijfsprofiel is namelijk volledig gratis. Het enige wat geld kost is de tijd die je steekt in het instellen van je account, verder investeer je helemaal niets. Het is een efficiënte en duurzame manier om klanten te bereiken.

Interactie met je klanten

Niet alleen vinden potentiële klanten jouw zaak op deze manier. Ze kunnen er ook een review op achterlaten. Deze opmerkingen zijn ook zichtbaar voor anderen die jouw profiel bezoeken. Neem de tijd om te antwoorden op de reacties die ze achterlaten, ook de negatieve feedback beantwoord je best op een constructieve manier. Er kan altijd iets fout gaan, laat zien hoe jij het probleem oplost. Op deze manier toon je aan dat je begaan met de mening van je klanten en de imago van je zaak.

Hoe vaak word je gevonden

Google Bedrijfsprofiel toont je ook enkel inzichten. Zo zie je op 1 oogopslag:

  • Hoe klanten zoeken naar je bedrijf: rechtstreeks of via een product of dienst

  • Waar klanten je onderneming vinden: via zoekresultaten of Google Maps

  • De acties die de mensen ondernemen: bellen, route opvragen, website bezoeken

  • Hoe vaak je foto’s zijn bekeken

Met andere woorden: je ziet meteen belangrijke gegevens en je weet waar en hoe je gevonden wordt.


Hulp nodig bij het instellen van Google Bedrijfsprofiel?

Heb je geen tijd of heb je geen idee hoe je jouw Bedrijfsprofiel opzet? Wij helpen je graag verder.