Met Google Ads kan je als bedrijf adverteren op alle adverteerplatformen van Google. Waar hou je best allemaal rekening mee? Wij helpen je op weg met deze driedelige reeks. Laten we starten bij de voorbereiding.


Robarov Blog Google Ads deel 1 1

Zorg voor een goede structuur

Een logische basisstructuur in je advertentieaccount is enorm belangrijk. Heb je dit niet, dan zie je al snel door de bomen het bos niet meer. Voorzie je een goede structuur, dan hou je je budgetten beter onder controle en zie je in één oogopslag welke campagnes het beste presteren.

Maar hoe ziet die structuur eruit? Je Ads account begint met een campagne. Deze campagne bestaat uit advertentiegroepen die meerdere advertenties bevatten, gelinkt aan zoekwoorden. Je herkent dit misschien van Facebook, daar werkt het op een gelijkaardige manier.

Robarov Blog Ads Structuur

Stel, je hebt een meubelwinkel en je wilt advertenties maken over meubels voor de woonkamer. Dan kan je advertentieaccount er als volgt uitzien:

Advertentieaccount meubelwinkel

  • Campagne: woonkamer
    • Advertentiegroep: zetels
      • Advertentie: zetel merk x
      • Advertentie: zetel merk y
    • Advertentiegroep: tv-meubels
      • Advertentie: klassieke tv-meubels
      • Advertentie: moderne tv-meubels

Baken je advertenties goed af (volgens thema’s) en doe telkens een zoekwoordenonderzoek zodat je de kans op klikken vergroot.

Zorg voor relevante landingspagina’s

Een gouden regel: verwijs in je advertenties nooit naar een homepagina, omdat deze veel te algemeen is. Mensen zijn nu eenmaal lui en hebben geen zin om te zoeken. Een advertentie verwijst naar een pagina die afgestemd is op deze advertentie en waar de bezoeker alles vindt dat die nodig heeft. Dat kan een pagina zijn van een bepaald product of dienst of een landingspagina. Op deze pagina staat telkens een duidelijke call-to-action zodat de bezoeker actie kan ondernemen zoals een product aankopen of een formulier invullen.

Koppel Google Ads met Google Analytics

De resultaten van je campagne kan je bekijken in Google Ads. Maar wat doen mensen op je website wanneer ze geklikt hebben op je advertentie? Dat kan je meten met Google Analytics. Je Ads account koppel je makkelijk via het Google Analytics beheerpaneel.

Nu je een duidelijke structuur hebt in je advertentieaccount, je relevante landingspagina’s hebt aangemaakt en je Ads account hebt gekoppeld met Analytics, kan je aan de slag gaan met de zoekwoorden. Hierover meer op onze volgende blogpost!

Jouw Google Ads door ons laten beheren?

Of wens je meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag verder.