Met je Facebookpagina kan je meer bereiken door te adverteren naar de juiste doelgroepen. Wil jij ook meer halen uit sociale media? We leggen je uit hoe je aan de slag gaat met Facebook Advertenties.


Facebookadvertentie

Facebook Business Manager

Om te adverteren op Facebook heb je een Facebook Business Manager (of bedrijfsaccount) nodig. Heb je er nog geen? Maak nu je bedrijfsaccount aan.

In je Business Manager kan je onder ‘advertentieaccounts’ jouw advertentieaccount aanmaken voor je bedrijf. Vergeet zeker je betaalgegevens niet toe te voegen.

Alles goed ingesteld? We gaan adverteren, let’s go!

Advertentiedoel

De eerste vraag je die jezelf moet stellen, is ‘Wat wil ik bereiken met mijn advertenties?’.

Afhankelijk van je doel bepaal je het Campagnedoel in je advertentieaccount. Je kan kiezen tussen

  • Bekendheid

  • Verkeer

  • Betrokkenheid

  • Leads

  • App-promotie

  • Verkoop

Voorbeeld: Je hebt een nieuwe blog/nieuwsartikel op je site en wil dat zoveel mensen het lezen. Je kiest dan voor een verkeerscampagne. Facebook laat je advertentie dan zien aan de mensen die het meest geneigd zijn om te klikken op de advertentie en op je landingspagina te belanden.

Advertentiebeheer Advertenties beheren Campagnes

Bepaal je advertentieset

Na je campagnedoelstelling, stel je jouw advertentieset in. Een advertentieset of groep is waar je jouw doelgroep en budget instelt.

Als eerste stel je jouw doelgroep samen.Je kan de advertentie aan een juist bepaalde doelgroep laten zien. Kies de locatie, leeftijd, interesses en affiniteit van je doelgroep.

Voorbeeld: Je organiseert een loopwedstrijd. Je wil je advertentie dan graag tonen aan mensen die houden van lopen. Bij locatie geef je de locatie van atletiekclubs of andere loopevenementen in. Bij interesses kan je kiezen om mensen die van lopen houden op te nemen in je doelgroep.

Advertentiebeheer Advertenties beheren Advertentiesets

Is je doelgroep ingesteld? Dan is het tijd voor je budget. Je kan kiezen voor dagbudget of een budget dat over een bepaalde periode wordt gebruikt.

Wanneer je je budget en doelgroep hebt ingesteld, zal Facebook een simulatie tonen waarop je kan zien hoeveel mensen je zou bereiken en hoeveel kliks je per dag krijgt.

Maak je advertentie

Wanneer al je instellingen zijn ingesteld, is het tijd om je advertenties te maken. We krijgen dagelijks tientallen advertentie te zien op sociale media. Je advertentie springt er dan ook best meteen uit. Kies dus voor een sterke foto of video. Je wil natuurlijk dat iedereen jouw advertentie ziet en hierop gaat klikken.

Niet alleen je afbeelding is belangrijk. Ook je teksten spelen een belangrijke rol. Facebook geeft je de ruimte om meerdere teksten in te geven. Dit is interessant om eens te proberen. De verschillende teksten zullen om de beurt worden getoond aan je publiek, de tekst die het beste scoort, zal uiteindelijk het meeste worden getoond.

Alles ingesteld, geschreven en ingegeven? Publiceren maar! Ontdek nog meer do’s en dont’s voor jouw advertenties op onze blog.

Facebook Ads aan ons over laten?

Of heb je graag nog meer informatie? Neem contact met ons op en wij helpen je verder.