Door regelmatig berichten te delen op je sociale mediakanalen, houd je je volgers op de hoogte van je onderneming. We begrijpen dat het soms moeilijk is om inspiratie te vinden voor je sociale media posts. Daarom delen we graag met jou enkele tips die je contentplanning helpen vormgeven.

Houd wel je eigen onderneming in het achterhoofd, en plaats enkel berichten die ook bij je merk passen.


Robarov content2021 blog

Deel je expertise

Jij bent de expert in je vak. En dat mag je gerust ook tonen. Deel je waardevolle kennis door een tip te delen of advies te geven over een bepaald onderwerp. Of schrijf een blogpost en deel dit op je sociale media. Op die manier krijg je ook weer meer verkeer naar je website.

Getuigenissen en cases

Getuigenissen zijn nog steeds een sterke manier om potentiële klanten te overtuigen te kiezen voor jouw producten of diensten. Mensen zijn benieuwd naar wat iemand anders te zeggen heeft over jouw product. Interview een tevreden klant en deel dit met je volgers via een video of blogpost.

Zet een product of dienst in de kijker

Maak een lijstje met de voordelen van een bepaald product of dienst dat je aanbiedt. Deel tips hoe jouw volgers je producten of diensten nog beter kunnen gebruiken of toon het in een video.

Een blik achter de schermen

Laat je volgers zien hoe het er bij jouw onderneming eraan toegaat. Dat vinden mensen altijd interessant. Laat bijvoorbeeld zien wat jullie tijdens de teambuilding doen of toon hoe een bepaald product is gemaakt.

Speel in op trends en de actualiteit

Blue Monday, Complimentendag, de festivalperiode, Star Wars Dag, Valentijn, de zomervakantie, eindejaarsperiode, … Elke maand vinden er een tiental dagen plaats die gaan over een specifiek thema. Een ideale inhaker om een sociale media post over te schrijven!

Deel veelgestelde vragen

Welke vragen krijg je het meest te horen? Ongetwijfeld zullen nog meer mensen met dezelfde vragen zitten. Deel deze vragen met jouw antwoord op je sociale media!

Winactie

Winacties scoren altijd goed. Houd het wel makkelijk zodat de drempel om mee te doen niet te hoog is. Laat mensen je pagina liken, iemand taggen of een foto delen die gelinkt is aan jouw merk. Bekijk wel eerst de voorwaarden op Facebook, want je moet met een aantal zaken rekening houden.

Begin er op tijd aan

Sociale media berichten inplannen kost heel wat tijd. Stel in januari een contentkalender op met de belangrijkste dagen en momenten van 2021. Maak vervolgens elke maand tijd om je posts voor de komende maand in te plannen. Zo hoef je je hier maar 1 keer per maand mee bezig te houden, zodat je voor de rest van de maand je kan focussen op andere dingen.

Laat Robarov je helpen
met je social media marketing

Contacteer ons voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.