Aan de slag met Google Ads: Deel 3
Je weet ondertussen hoe je zorgt voor een goede structuur in je Google Ads account en dat zoekwoorden een onmisbaar onderdeel vormen van Google advertenties. In dit derde, en laatste onderdeel van onze driedelige reeks gaan we het hebben over het creëren én optimaliseren van de advertenties.
Maak minimum 3 advertenties
Google Ads raadt het ook aan: maak minimum 3 advertenties zodat je kan testen en vergelijken. Voor elke advertentie schrijf je een andere kop en beschrijving zodat je te weten komt welke combinatie de beste resultaten oplevert. Hier kan je veel uit leren voor het creëren van toekomstige advertenties.
Voeg extensies toe
Je campagne loopt. Nu is het belangrijk om deze te gaan optimaliseren om de beste resultaten te behalen. Dat kan je doen door advertentie-extensies toe te voegen. Hiermee breid je je advertenties uit met extra informatie en vergroot je de klikfrequentie.
Aan de hand van de zoekopdracht kiest Google Ads welke extensie hij weergeeft om de resultaten van de advertenties te maximaliseren. De meest gebruikelijke extensies zijn:
- Sitelink-extensies: links die mensen naar relevante pagina’s op je website sturen
- Highlight-extensies: zetten jouw sterktes of aanbiedingen in de kijker
- Oproep-extensie: toont je telefoonnummer zodat mensen je direct kunnen bellen
- Locatie-extensie: geeft je adres weer in de advertentie zodat mensen met één klik de route naar je winkel kunnen opzoeken in Google Maps
Stel conversies in
Uiteindelijk wil je met je campagnes omzet genereren voor je bedrijf. Waarom zou je zoveel moeite in een campagne steken waarvan je niet weet wat die oplevert? Stel je conversietracking in, dan kan je zien welke inkomsten (in geldwaarde) gegenereerd werden door je advertentie-uitgaven. Daarnaast kom je te weten welke van je advertenties, zoekwoorden en verkeersbronnen de meeste conversies opleveren.
Heb je in deze driedelige reeks alle tips gekregen voor je Google Ads campagnes? Neen. Je hebt nu de ideale basis om te starten, maar je Google advertenties dien je constant te optimaliseren. Hiervoor bestaan nog meer opties die je kan toepassen.
Heb je nog vragen? Mail of bel ons, of stuur een berichtje via Facebook of WhatsApp. We helpen je graag met het optimaliseren van jouw Google Ads campagnes.
Je Google Ads door ons laten beheren?
Of wens je meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen je graag verder.