Vind je dat jouw bedrijf niet genoeg opvalt in jouw buurt en weet je niet waarom? Kijk dan eens naar je marketinginspanningen. Een goede marketing kan hierbij helpen en is zelfs vaak een must. Met een basis marketing ben je al een eind op weg. Weet je graag welke deze zijn? Lees verder!


Online marketing blog

Website

Sinds de coronacrisis lijkt de overstap naar de digitale wereld helemaal doorgezet. Een website kan dus niet ontbreken. Een website is als het ware het nieuwe visitekaartje. Met een simpele link weet iedereen wie je bent en wat je doet. Je website is best ook overzichtelijk: een duidelijk design en een goede zoekmachine helpen je al een eind op weg.

Natuurlijk wil je ook dat je website goed scoort op Google. Met de juiste content scoor je beter op Google. Maar wat is nu goede content? In de teksten zijn de trefwoorden belangrijk. Verkoop je bv. houten stoelen? Dan vermeld je met regelmaat ‘stoelen’ of ‘houten stoelen’. Door de trefwoorden regelmatig te gebruiken, zal jouw website sneller verschijnen wanneer mensen zoeken op ‘houten stoelen’.

Ook blogs kunnen je helpen. Met een blog heb je regelmatig nieuwe content op je website staan. Daarnaast kan je via blogs een gezicht geven aan je onderneming en meer informatie geven over het gebruik van jouw product of dienst. Een goed marketingmiddel dus!

Sociale media

Een belangrijk marketingmiddel van de huidige tijd is social media. Vooral als je B2C doet, is het slim om zichtbaar te zijn op social media platformen. Vaak kun je gratis al een heel eind komen met je marketing op social media. Wel is het belangrijk dat je met een goede regelmaat actief bent op de platformen. Zo is het voor bedrijven in de mode en interieur belangrijk om aanwezig te zijn op Instagram en Pinterest, maar voor bedrijven die een dienst bieden is Facebook weer aantrekkelijker. Wil je nog meer bereiken met social media marketing? Dan kun je er ook voor kiezen om op social media platformen te gaan adverteren. Lees hier hoe je het beste scoort op Facebook. Zit jij op Instagram? Lees onze tips!

Offline marketing

Marketing moet niet altijd online zijn. Ook offline marketing werpt het z’n vruchten af. Denk maar aan grote posters langs de weg, bedrukkingen op een balpen of usb’s. Een mooie mix tussen offline en online marketing zorgen ervoor dat je goed zichtbaar bent. Hoe meer mensen je zien, hoe sneller ze aan je denken en je ook effectief gaan contacteren.


Ook online marketing?

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.
Samen bekijken we hoe Robarov jouw bedrijf kan helpen.