Wil je groeien met je bedrijf? Laat dat niet afhangen van mond-aan-mond reclame of enkele advertenties in lokale krantjes. Online is het te doen. Hoe? Door in te zetten op meerdere fronten zoals SEO, sociale media, advertenties en e-mailmarketing.


Laat je bedrijf groeien met online marketing

Zorg dat klanten je vinden door in te zetten op SEO

SEO of search engine optimalisatie of gewoonweg zoekmachine optimalisatie, zorgt dat je website beter vindbaar is in Google. Hoe zet je hier op in?

  • Schrijf teksten waarbij je rekening houdt met deze zoekwoorden.

  • Link je teksten aan elkaar en link ook naar externe websites.

  • Zorg dat je website technisch in orde is.

We schreven een uitgebreide blogpost met tips hoe je jouw SEO kunt verbeteren.

Wees aanwezig op social media

Sinds de opkomst van social media behoren Facebook, Instagram, LinkedIn, etc… tot het online marketing plan van de meeste bedrijven. Toch horen we nog regelmatig ‘Ik ben gestopt met social media, want ik heb genoeg klanten’.
Een terechte redenering, maar ook riskant. Want wat als die klanten ooit wegvallen, weten nieuwe klanten je dan te vinden?

Door aanwezig te zijn op social media, blijf je relevant. Je toont dat je actief bezig bent met je bedrijf. Geen tijd voor sociale media? Wij kunnen helpen. Contacteer ons.

Adverteer je producten of diensten

Investeer in advertenties. Er zijn verschillende kanalen waarop je online kunt adverteren. Een van de grootste spelers is Google. Met een zelfgekozen bedrag kan je campagnes opzetten waardoor je website bovenaan verschijnt bij bepaalde zoekwoorden. Dit zijn zoekcampagnes. Google Ads biedt nog meer soorten campagnes aan:

  • Display campagnes: Je afbeeldingen verschijnen op verschillende websites. Display campagnes zorgen meestal voor heel veel kliks.

  • YouTube campagnes: Zoals de naam het zelf zegt, adverteer je met een video op het platform. Dit kan ook al met korte video’s van slechts 6 seconden. Het voordeel? Zo’n korte video kunnen gebruikers niet overslaan.

  • Shopping campagnes: Heb je een webshop of verkoop je producten? Met shoppingadvertenties verschijnen je producten bovenaan in Google. Potentiële klanten kunnen meteen doorklikken op je product en het aankopen.


Een andere grote speler is Facebook of Meta, zoals het moederbedrijf heet. Facebook Ads en ook Instagram Ads zetten in op interesses en doelgroepen. Je kan dus niet adverteren op bepaalde zoekwoorden. Het voordeel? Je bereikt alle mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in je product, zelfs wanneer ze (nog) niet actief aan het zoeken zijn.

Bereik je klanten op een directe manier via e-mailmarketing

Verstuur je boodschap via een nieuwsbrief. We hebben het dan niet over holle mails zoals de vele spammails. Wel verstuur je interessante meldingen of nieuws waarvan je weet dat je klant er meer over wil weten. Of je kan een periodieke nieuwsbrief uitsturen, vb. per kwartaal. Maak reclame voor je nieuwsbrief en laat geïnteresseerden zich inschrijven. Met de meeste nieuwsbriefsystemen kun je meten wat je klanten lezen en wat niet. Zo kan je de volgende campagne bijsturen.

Succes!

Is online marketing een ver-van-je-bed-show?

Geen idee hoe je jouw online marketing aanpakt? Stuur ons een mailtje en we helpen je verder.